Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
W sytuacji, gdy obwód drzewa mierzony na wysokości 5 cm od podstawy przekracza:
· 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego
· 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego
· 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew
należy złożyć:
- WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA NA USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW
lub dokonać:
- ZGŁOSZENIA USUNIĘCIA DRZEW PRZEZ OSOBĘ FIZYCZNĄ.
II. ZASTOSOWANIE PRZEPISÓW:
- WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA NA USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW
należy złożyć w przypadku:
- gdy drzewo rośnie na nieruchomości należącej do:
a) osoby fizycznej i jest usuwane na cele związane z działalnością gospodarczą,
b) osób prawnych, jednostek organizacyjnych, firm, spółek oraz pozostałych podmiotów.
- ZGŁOSZENIA USUNIĘCIA DRZEW PRZEZ OSOBĘ FIZYCZNĄ
należy dokonać w przypadku:
- gdy drzewo rośnie na działce będącej własnością osoby fizycznej, a jego usunięcie nie jest związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
III. WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA POWINIEN ZAWIERAĆ :
a) imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o którym mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego,
b) oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których urządzeń, o którym mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego,
c) zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana,
d) zgodę wszystkich współwłaścicieli nieruchomości na wycinkę (np. w postaci podpisu na wniosku),
! Powyższa zgoda nie jest wymagana w przypadku wniosku złożonego przez:
- spółdzielnię mieszkaniową
- wspólnotę mieszkaniową, w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali,
- zarządcę nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa,
- użytkownika wieczystego lub posiadacza nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, niebędących podmiotami o których mowa w pkt 2a - 2c (art. 83 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody).
e) oświadczenie o udostępnieniu informacji o której mowa w art. 83 ust.4 (w przypadku spółdzielni i wspólnot),
f) nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
g) obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
- posiada kilka pni – obwód każdego z nich
- nie posiada pnia – obwód bezpośrednio poniżej korony drzewa,
h) wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew,
i) miejsce, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu oraz wskazanie, czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej,
j) rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu (w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane), określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości,
k) projekt planu:
- nasadzeń zastępczych rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż usuwane, stanowiących kompensację przyrodniczą
- przesadzenia drzewa lub krzewu,
jeżeli są planowane (wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu) oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew i krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania,
l) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar „Natura 2000” w przypadku realizacji przedsięwzięcia dla którego jest wymagane ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r.o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie,
m) zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt. 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt. 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 jeżeli zostało wydane.
IV. ZGŁOSZENIE USUNIĘCIA DRZEWA POWINNO ZAWIERAĆ:
a) imię i nazwisko wnioskodawcy,
b) oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
c) rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Podawcze Urzędu Gminy Kołobrzeg – pokój nr 16 (parter urzędu) w godzinach od 7:30 do 15:30 w dniach poniedziałek – piątek.
- w przypadku wniosku - do 30 dni (w przypadku spraw skomplikowanych do 60 dni),
- w przypadku zgłoszenia - do 21 dni na dokonanie oględzin drzew, a następnie 14 dni
od dnia oględzin na wniesienie/nie wniesienie sprzeciwu przez Wójta Gminy Kołobrzeg.
VI. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji Urząd Gminy Kołobrzeg - inspektor ds. ochrony środowiska, pokój nr 29, tel 943530430VII. UWAGI:
1. We wniosku/zgłoszeniu proszę podać numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą.
Liczba wyświetleń: 330
Źródło informacji: Bogna Żynis
Data źródła: 2017-07-17 00:00
2023-11-19 13:36 Migracja strony