Zgłoś naruszenie
Jeśli posiada Pani/Pan informacje dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia powszechnie obowiązującego prawa krajowego oraz prawa Unii Europejskiej, w szczególności w zakresie następujących dziedzin:
1) zamówień publicznych;
2) usług, produktów i rynków finansowych;
3) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
4) bezpieczeństwa transportu;
5) ochrony środowiska;
6) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
7) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
8) zdrowia publicznego;
9) ochrony prywatności i danych osobowych;
10) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
11) interesów finansowych Unii Europejskiej,
12) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
13) organizacji pracy i prawa pracy;
14) korupcji,
może Pani/Pan zgłosić takie naruszenie w następujący sposób:
1) za pośrednictwem dedykowanej skrzynki mailowej obsługiwanych zgłoszeń: sygnalista@gmina.kolobrzeg.pl,
2) osobiście: u osoby wyznaczonej do obsługi zgłoszeń p. Jacka Tworka ul. Trzebiatowska 48A, 78-100 Kołobrzeg,
3) poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia Naruszenia i złożenie go ww. osobie wyznaczonej do obsługi zgłoszeń.
Powyższe drogi dokonywania zgłoszeń gwarantują bezpieczeństwo oraz poufność obsługi zgłoszeń, w tym ich zabezpieczenie przed dostępem nieuprawnionych osób oraz ochronę Pani/Pana danych osobowych.
Zgłoszenia najlepiej dokonać na formularzu, który znajduje się tutaj (link do formularza). Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
1) informację czego lub kogo dotyczy zgłoszenie, dane identyfikujące osobę (podmiot), która dopuściła się naruszenia lub z którą osoba ta jest powiązana (osoba, której dotyczy zgłoszenie),
2) datę i miejsce sporządzenia zgłoszenia,
3) imię i nazwisko, telefon, e-mail zgłaszającego,
4) informacje dotyczące naruszenia:
- data zaistnienia naruszenia lub data powzięcia wiadomości o naruszeniu,
- wyczerpujący opis konkretnej sytuacji stanowiącej naruszenie lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia,
- dowody potwierdzające naruszenie, jeśli osoba zgłaszająca nimi dysponuje, w tym wskazanie świadków naruszenia.
Wszystkie zgłoszenia podlegają analizie i są prowadzone z zachowaniem należytej staranności, niezależności oraz obiektywizmu; analiza ta jest tym skuteczniejsza, im dokładniejszy opis możliwego naruszenia zostanie przekazany w zgłoszeniu.
Niniejsze informacje przeznaczone są dla pracowników, byłych pracowników, osób ubiegających się o zatrudnienie, osób świadczących pracę na rzecz Urzędu Gminy Kołobrzeg na innej podstawie niż stosunek pracy, stażystów, wolontariuszy oraz osób pracujących pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, którzy uzyskali informacje na temat możliwych naruszeń w kontekście związanym z pracą.
Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu przyjmowania zgłoszeń i prowadzenia działań następczych znajdzie Pani/Pan tutaj (link do procedury).
Dokumenty:
Zarządzenie wprowadzające Procedurę zgłaszania naruszeń w jednostce.
KLAUZULA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO,
informujemy, o tym, że:
1. Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Kołobrzeg. Siedzibą Administratora Danych jest Urząd Gminy Kołobrzeg przy ul. Trzebiatowskiej 48A, 78-100 Kołobrzeg.
2. Inspektor Ochrony Danych:
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w przypadku jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych i praw przysługujących Pani/Panu na mocy przepisów o ochronie danych osobowych. Kontakt jest możliwy poprzez kontakt mailowy: iod@gmina.kolobrzeg.pl
3. Cel przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z sygnalizowaniem Naruszenia, zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku
(Dz. U. z 2024 r. poz. 928 ze zm.)
4. Prawa osób, których dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
5. Okres przechowywania
Pani/Pana dane osobowe zwarte w zgłoszeniu będą przetwarzane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze lub postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
6. Odbiorcy danych
Co do zasady Pana/ Pani dane są zachowane w poufności. Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane uprawnionym podmiotom, w związku z weryfikacją zgłoszenia za Pana/Pani wyraźnym przyzwoleniem, w trybie określonym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
7. Profilowanie
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
8. Dobrowolność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Liczba wyświetleń: 78
Źródło informacji: Katarzyna Janicka-Golonka
Data źródła: 2024-09-18 13:54
2024-09-18 14:03 Edycja zawartości - Artur Antolak