Roch Rapciński – Podinspektor
tel. 94 35 445, 795 124 571, budynek „B” Urzędu Gminy, I piętro, pok. Nr 46
e-mail: zk@gmina.kolobrzeg.pl
Do zakresu czynności należy m.in.
OBRONNOŚĆ:
1) opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego na terenie Gminy w tym:
a) planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Kołobrzeg
b) dokumentacji stanowiska kierownika (SK) i przeniesienia na rezerwowe miejsce pracy Wójta Gminy Kołobrzeg;
2) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu i zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Wójta Gminy Kołobrzeg;
3) organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych w tym ścisła współpraca z pracownikiem odpowiedzialnym za ewidencję ludności;
4) realizacja zadań związanych z przeprowadzeniem poborów;
5) prowadzenie spraw związanych z czynną służbą wojskową w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
6) wykonanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na terenie Gminy Kołobrzeg oraz opracowywanie:
a) planu świadczeń osobistych Gminy na bieżący rok
b) planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Gminy
c) planu świadczeń rzeczowych Gminy Kołobrzeg na bieżący rok
d) planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizowania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Gminy
e) zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Gminy
7) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji planu akcji kurierskiej Gminy Kołobrzeg przy współpracy z wojskowym Komendantem Uzupełnień i Policją;
8) aktualizowanie dokumentów związanych z doręczeniem kart powołania zgodnie z obowiązującymi przepisami;
9) doręczenie kart powołania osobą podlegającym obowiązkowi służby wojskowej.
10) współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień;
11) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Gminy Kołobrzeg, w tym:
a) opracowywanie programu szkolenia Gminy Kołobrzeg na trzy lata
b) opracowywanie programu szkolenia Urzędu Gminy na bieżący rok
c) opracowywanie dokumentacji, ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenie zespołu kierującego akcja kurierska
12) sprawowanie nadzoru i kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych jednostkach organizacyjnych.
2. OBRONA CYWILNA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony;
2) prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy w zakresie obrony cywilnej oraz reagowania kryzysowego;
3) planowanie działalności w zakresie obrany cywilnej wynikającej z zarządzeń i wytycznych resortowych oraz według ustaleń Szefa OC Gminy;
4) opracowywanie planów obrony cywilnej na podstawie wytycznych resortowych oraz według ustaleń Szefa Obrony Cywilnej Gminy i ich aktualizacja:
a) obrony cywilnej Gminy
b) gminnych planów reagowania kryzysowego
c) ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych
d) operacyjnych ochrony przed powodzią
e) zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych – kryzysowych
f) dystrybucji preparatu ze stabilnym jodem – płyn Jugola
5) uczestniczenie w szkoleniu i ćwiczeniach obrony cywilnej organizowanych przez Szefa OC Gminy;
6) aktualizacja bazy danych na potrzeby realizacyjne zadań państwa – infrastruktura dla wojska i OC
7) opracowywanie planów przygotowywania i zabezpieczenia ewakuacji ludności oraz prowadzenie akcji ratunkowych;
8) zorganizowanie pomieszczeń do przechowywania sprzętu OC oraz jego konserwacji.
9)przeprowadzanie inwentaryzacji sprzętu i materiałów znajdujących się w magazynach obrony cywilnej;
10) realizacja zadań zawartych w aktach prawnych w sprawach obrony cywilnej;
11) organizowanie Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
12) uczestnictwo w pracach Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego;
13) obsługa elektronicznej bazy danych SRK - aktualizacja o informacje w dziedzinie zagrożeń bezpieczeństwa powszechnego i porządku publicznego ( w tym dotyczące specjalistów i ekspertów z terenu Gminy – gromadzenie danych, uaktualnianie i udostępnianie podmiotom uprawnionym);
14) przeprowadzanie aktualizacji przydziałów organizacyjno – mobilizacyjnych do formacji OC SWA, nadanie przydziałów nowym członkom;
15) systematyczne sprawdzanie łączności oraz uczestnictwo w treningach nasłuchu sygnałów w sieci radiowej;
3. SPRAWY PRZECIWPOŻAROWE
1) prowadzenie spaw związanych z ochroną przeciwpożarową w Gminie oraz w budynkach Urzędu Gminy Kołobrzeg;
2) współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu i jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych, funkcjonującymi na terenie Gminy;
3) prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla pozostałych środków trwałych będących w używaniu przez OSP oraz prowadzenie inwentaryzacji w jednostkach OSP;
4) rozliczanie miesięcznych kart pracy pożarniczych pojazdów samochodowych i sprzętu OSP oraz rozliczanie udziału jednostek OSP w działaniu ratowniczo – górniczym;
5) koordynacja przedsięwzięć związanych z ochroną przeciwpożarową w Gminie.
4. SPRAWY INNE
1) gospodarowanie składnikami rzeczowymi majątku znajdującym się na wyposażeniu w Urzędzie Gminy;
2) bieżące analizowanie potrzeb doposażenia Urzędu i poszczególnych stanowisk pracy oraz dokonywanie zakupów w tym zakresie;
Liczba wyświetleń: 332
Źródło informacji: Adam Budka
Data źródła: 2019-01-16 13:33
2023-11-19 13:36 Migracja strony